Razvojna agencija Grada Vrbovca sa sjedištem u Vrbovcu, Križevačka 4, osnovana je od strane Grada Vrbovca kao ustanova i upisana u sudski registar Trgovačkog suda u Zagrebu dana 22.09.2014. godine pod MBS: 080932221. Osnivački akt je Odluka o osnivanju Razvojne agencije Grada Vrbovca od 15.5.2014. godine, koju je donijelo Gradsko vijeće na svojoj 8. sjednici (Klasa: 021-06/14-01/07, Urbroj: 238/32- 01/01-14-1). Ustanova je upisana za obavljanje sljedećih djelatnosti:
- koordinacija svih aktivnosti vezanih za razvoj Grada Vrbovca, u nastupanju prema središnjoj državnoj razini i prema županiji (vertikalna i horizontalna koordinacija)
- sudjelovanje u izradi županijske razvojne strategije
- identifikacija razvojnih prilika, projekata i programa
- pomoć pri razvijanju mreže projekata spremnih za financiranje u okviru državnih ili međunarodnih programa pomoći, uključujući upravljanje i razvoj bilo koje postojeće mreže projekata
- pomoć Gradu Vrbovcu i drugim partnerima u pripremi projekata u skladu s županijskom razvojnom strategijom i priprema prijava za financiranje iz postojećih državnih ili međunarodnih izvora
- uključivanje u javno-privatna partnerstva, direktna ulaganja i zajednička ulaganja
- posredovanje u suradnji s nacionalnim i međunarodnim financijskim institucijama
- privlačenje direktnih domaćih i stranih investicija
- izgrađivanje institucionalnih kapaciteta
- istraživanje tržišta, ispitivanje javnog mijenja
- promidžba (reklama i propaganda)
- organizacija seminara, poslovnih savjetovanja, prezentacija i sajmova
- izrada studija izvedivosti, poslovnih planova, obrada kreditnih zahtjeva i drugih razvojnih ekonomsko-financijskih programa i studija
- poticanje istraživanja i razvoja na području tehničko-tehnoloških i prirodnih znanosti
- pomoć i podrška otvaranju i razvoju potpornih institucija (poslovnih centara, razvojnih centara, slobodnih zona, poslovnih zona, inkubatora te tehnoloških parkova)
- revitalizacija lokacija gdje je zamrzla izvozna aktivnost
- organiziranje edukacije prema svih ciljnim skupinama (poduzetnici i poduzetnici – početnici, mladi, žene, nezaposleni)
- poticanja povezivanja srodnih malih, srednjih i velikih subjekata u gospodarsku mrežu, a radi zajedničkog nastupa na tržištu (clustering, sajamsko nastupanje, internacionalizacija tvrtki i dr.)
- informiranje i savjetovanje u vezi s poslovanjem i upravljanjem